Afaceri

Auditul de mediu in business. Cat este de important?

0

Efectele pe care le au activitatile umane asupra mediului inconjurator sunt din ce in ce mai clare si nu sunt tocmai pozitive. Din pacate, poluarea este o realitate pe care este extrem de dificil sa o tinem sub control.

Totusi, partea buna este ca incercam, iar unul dintre pasii prin care facem asta este prin constientizarea modului in care activitatea fiecarei persoane si activitatea fiecarui business impacteaza lumea.

Conform celor de la Auditeco, aproape orice activitate genereaza poluare, asadar, daca iti doresti sa iei cele mai bune decizii este bine sa soliciti un audit de mediu.

 

Ce este un audit de mediu?

 

Este un instrument care masoara efectele anumitor activitati asupra mediului. Un astfel de audit este foarte bine reglementat si este folosit in mai multe scopuri:

  • Pentru o analiza economica in ceea ce priveste impactul asupra mediului;
  • Pentru investigarea problemelro generate de activitatea prestata;
  • Pentru intelegerea naturii fiecarei probleme;
  • Pentru identificarea surselor de poluare;
  • Pentru gasirea unor solutii pentru reducerea sau chiar eliminarea poluarii;
  • Pentru intocmirea unor rapoarte solicitate de autoritati, care ii permit unei companii sa isi desfasoare activitatea in mod legal.

Practic, auditul de mediu este un raport realizat de catre o persoana specializata, care analizeaza cu atentie intreaga activitate si descopera sursele de poluare si efectele pe care le are aceasta poluare asupra mediului inconjurator.

 

Este obligatorie colaborarea cu un auditor de mediu?

Cele mai citite articole

 

Nu! Un astfel de audit nu este o cerinta legislativa, insa este extrem de important pentru orice companie, deoarece in urma unei astfel de actiuni pot fi puse in practica masuri care imbunatatesc performanta companiei si modul in care aceasta isi desfasoara activitatea.

 

 

Cum se desfasoara un astfel de audit?

 

  • Se stabileste o echipa de specialisti care urmeaza sa faca auditul. Aceasta poate sa aiba un numar variat de experti, in functie de profilul firmei audiate;
  • Se verifica amplasamentul, activitatea prestata si documentele detinute de companie;
  • Se identifica care sunt tipurile de deseuri generate in urma activitatii;
  • Se verifica legislatia privind tipurile de deseuri;
  • Se identifica cele mai bune solutii pentru colectarea selectiva sau pentru obtinerea unor rezoltate mai putin poluante, fara costuri mari;
  • Se face un plan de prevenire si de reducere a deseurilor.

 

Desi auditul de mediu nu este obligatoriu, sunt toate sansele ca in viitor acesta sa devina o obisnuinta pentru orice companie. Poluarea este o problema constientizata din ce in ce mai mult de autoritati si de oameni si cu siguranta, in timp se vor lua masuri pentru micsorarea sau chiar eliminarea ei.

Tocmai de aceea, daca administrezi o companie, este bine sa ai in vedere un audit prin care sa descoperi ce impact are activitatea prestata asupra mediului. Auditul poate elimina riscul unor eventuale amenzi, poate ajuta la economii substantiale in timp si poate aduce o doza mai mare de responsabilitate in cadrul companiei.

 

Cele mai citite articole

Ce sunt casele din CLT şi care sunt avantajele lor?

Previous article

De ce este important să te îmbraci frumos chiar dacă lucrezi de acasă: 3 motive

Next article

You may also like

Comments

Leave a reply

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Afaceri